donderdag 18 maart 2010

Marokkaanse loverboys zelfs op basisscholen

vr 26 feb 2010

Burgemeester: Loverboys zelfs op basisscholen ZALTBOMMEL - De burgemeester van Zaltbommel doet een boekje open over de groep Marokkanen die zijn gemeente terroriseert. "Intimidatie, geweld, ernstige overlast, er gebeurt veel meer dan alleen maar 'hoer' roepen tegen vrouwen", aldus Albert van den Bosch (VVD). "We hebben ook enkele loverboys, bijna allemaal van Marokkaanse afkomst. Ik hoor geruchten dat die ook al opduiken bij de basisscholen".

De VVD'er pleit voor speciale wetgeving om de intimidatie door Marokkaanse jongeren te stoppen, zegt hij tegen Binnenlands Bestuur. "De mensen zijn het zat. Maak je dáár als overheid eens druk over!", zegt de burgemeester, die zelf ook wordt bedreigd.

Volgens Van den Bosch wonen er ruim 1000 Marokkanen in de stad Zaltbommel. Daarvan zijn er volgens hem zo’n vijftig vervelend. "Twintig vormen de harde kern en er zijn dertig meelopers. Met de overige duizend Marokkanen zijn geen problemen. Maar die groep jongens loopt voortdurend te klooien en dat gaat héél ver", vertelt hij op de website van Binnenlands Bestuur.

"Ik erger me rot hoe er nu al maanden wordt gepraat over Irak en Afghanistan, terwijl er aan een veel groter probleem niets wordt gedaan. De mensen in mijn kleine gemeente zijn het vertrouwen in de overheid kwijt, ze voelen zich in de steek gelaten. Ik vind het heel belangrijk dat mensen stemmen, maar ik begrijp het als ze het niet meer doen. De mensen zijn de intimidatie van die Marokkaanse jongens zat", aldus de burgemeester. "Ik snap niet dat er zoveel miljard in de aanschaf van JSF straaljagers wordt gestoken als je voor dat geld ook heel veel extra politieagenten kan aanstellen. Wie is onze vijand? Hebben wij een dure luchtmacht nodig voor vage oorlogen in verre landen, of bevindt de vijand zich intern, in Nederland?’".

De groep jonge Marokkanen terroriseert de Gelderdse plaats al maanden. De overlast escaleerde echter eind januari toen enkele vrouwelijke agenten twee winkeldieven die zich in het buurthuis 'Philipsschool' hadden verscholen, probeerden te arresteren. Hierbij werden zij volgens burgemeester Albert van den Bosch met zulk schandalig verbaal geweld bejegend dat besloten werd het hele pand te ontruimen.

Dit resulteerde in rellen, waarbij de burgemeester zo werd bedreigd dat hij nu 24 uur per dag wordt bewaakt. "Onderduiken zal ik niet, ik buig niet", aldus Van den Bosch. "Maar goed, ik heb wel twee kleine kinderen."

"Vrouwen worden hier na een avondje winkelen uit hun auto getrokken. Soms worden hun kleren kapot gescheurd", vertelde een van bewoners eind januari aan de Telegraaf. "Ruiten sneuvelen dagelijks. De parkeerplaats is onveilig. Het is constant hommeles hier." Enkele winkeliers durven uit angst geen koopavonden meer te draaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten