woensdag 28 juli 2010

Lichtgetinte overvallers slaan Haagse oma

do 30 okt 2008

Kan het nog laffer?

DEN HAAG - Een 76-jarige oma is bij een overval in Den Haag bont en blauw geslagen. Twee jongens belden gisterochtend bij Riet van der Putten aan. Voordat ze het wist werd ze door een van de belagers genadeloos tegen de grond geslagen.



"Ik doe anders nooit zomaar open", verzucht oma Riet in haar appartement in de Staverdenstraat. "Maar mijn buren zijn aan het verhuizen en ik dacht dat ze misschien wel mijn hulp nodig hadden." Volgens oma Riet hingen de twee lichtgetinte jongens die op haar stoep stonden een kletspraatje op over een kennis van hen, naar wie ze op zoek waren. "Ze vroegen me of hij misschien bij mij zat."
Toen ze ontkende, drong de grootste van de twee haar appartement binnen en gaf haar in de woonkamer zo'n harde oplawaai dat het bloed uit haar neus spoot. "Ik denk dat hij me bewusteloos wilde slaan", zegt ze stellig. "Met mij buiten westen konden ze in alle rust mijn huis doorzoeken."
Gillen

Waar de overvallers echter niet op hadden gerekend, is dat oma Riet nog voordat de pijn doordrong het op een gillen zette. Geschrokken zetten de jongens het vervolgens op een hollen.

Het geschreeuw van de belaagde vrouw bracht haar straatgenoten op de been. Haar onderbuurmeisje en haar Turkse buurvrouw schoten te hulp. In het ziekenhuis werd duidelijk dat haar neus is gebroken. Ook zitten er twee scheurtjes in haar jukbeen.

De dochter van oma Riet hoopt dat de daders worden gepakt. "In de hal is een muts gevonden. Misschien zit er wel bruikbaar dna op."

"Helaas was ik er niet", briest buurman Perry Chardonnens. "Anders had ik die gasten tot moes geslagen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten